6.2.18

בית ספר לחינוך מיוחד לליקויי למידה



לפני כשבועיים השתתפתי ביום פתוח שהתקיים בבית ספר לחינוך מיוחד 'בית אקשטיין' בכפר מלל. הורים רבים, שהגיעו אלי לערוך אבחון פסיכודידקטי או אבחון פסיכולוגי לילדם, ציפו שיתקבל למסגרת למודים זו. הגעתי למקום על מנת להכיר את בית הספר מקרוב.


'בית אקשטיין' – שרותי חינוך בע"מ הינה למעשה רשת בתי ספר לחינוך מיוחד בבעלות פרטית, כשלכל מוסד יש את תחום ההתמחות שלו: בית הספר בכפר מלל מתמחה  בלקויות למידה, בראשל"צ - בקשיי תקשורת וכד'.

מדובר בבית ספר מוכר שאינו רשמי – בית הספר מוכר במשרד החינוך, ופועל על פי תכתיביו, כאשר לרשות המקומית, אליו שייך בית הספר, יש סמכות לאשר את קבלת התלמידים למסגרת זו.

להלן כמה מאפיינים ייחודיים לבית ספר לחינוך מיוחד אקשטיין ללקויות למידה בכפר מלל:

  •       בית הספר מיועד למי שעבר אבחון פסיכודידקטי או אבחון פסיכולוגי או אבחון לקויי למידה, ואותרו בו לקויות למידה. בית הספר אינו מיועד לילדים שעברו אבחון פסיכודידקטי או אבחון פסיכולוגי או אבחון לקויי למידה, ולהם בעיות התנהגותיות או נפשיות.
  •      מתקבלים תלמידים שעברו ועדת השמה ואושר להם קוד 58 – לקויות למידה, על סמך אבחון פסיכודידקטי או אבחון פסיכולוגי שעברו.
  •      מדובר בכיתות קטנות, המאוכלסות בין 12 ל – 14 תלמידים.
  •      הלמודים מתקיימים 5 ימים בשבוע, במספר שעות מועט יחסית בכל יום (עד הצהרים), כאשר יש הפסקה בין כל שעור שאורכו 45 דקות.
  •         בית הספר מוכר במשרד החינוך ופועל על פי הנחיותיו. בחטיבה נלמדים מקצועות הבסיס ובתיכון מתמקדים רק במקצועות לבחינות הבגרות.
  •           הצוות החינוכי טיפולי מורחב וכולל עו"ס, ואנשי טפול בביליותרפיה פסיכודרמה ופוטותרפיה (טפול בוידאו).
  •        החומר הלימודי מפורק ומתווך תוך שימוש באמצעים כמו: מצגות, משחקים, עבודה בקבוצות ועוד.
  •           ניתנות התאמות בדרכי ההיבחנות על פי אבחון פסיכודידקטי או אבחון פסיכולוגי שעבר/ה התלמיד/ה.
  •       לכל תלמיד נעשית מדידת איכות חיים בהיכנסו לבית הספר (ע"י שאלונים שממלאים התלמיד והצוות והחינוכי), ועל פיהם נבנית תוכנית התערבות במהלך השנה. דרך זו מאפשרת להשוות לאורך זמן את התקדמותו של אותו תלמיד לנקודת ההתחלה, ולהפיק מסקנות לגבי ההמשך.
  •           בית הספר משלב לימודי אומנויות: מוסיקה, תיאטרון, אומנות פלסטית וספורט כבר משנות החטיבה.
  •           לכל תלמיד מוקצה שעות טפול רגשי במסלולי חובה ורשות: שעות תרפיה כיתתית שהן חובה. למקרים מיוחדים – מתקיימים מפגשי טפול בסטודיו פתוח ולעיתים שעות טפול פרטניות. צרכיו של התלמיד לתמיכה רגשית נלמדים גם מתוך נתונים של אבחון פסיכודידקטי או אבחון פסיכולוגי או אבחון לקויי למידה.
  •      בית הספר מתוקשב חלקית
  •      נעשית הכנה קולקטיבית לגיוס לצה"ל, וכל השכבה מגיעה עם הצוות החינוכי לבקו"ם לאחר הדרכה שניתנה להם.

שמחתי להכיר את מסגרת הלמודים המיוחדת הזו, להיפגש עם המנהל יונתן ועם תלמידים מוכשרים ומוסיקליים שהינעימו את שהותנו במקום בנגינה ובשירה.

בתי ספר דומים למתכונת זו באזור המרכז הם: 'הבית של תמר' ו'שפרירים'.

אני ממליצה לכל מי שהוצע לו מסגרת של בית ספר לחינוך מיוחד, ולאחר שמימצאי אבחון פסיכודידקטי או אבחון פסיכולוגי או אבחון לקויי למידה אישרו לו המלצה זו, שיגיע לבקור ויתרשם באופן אישי.

בהצלחה!!!
·        
·      
·      

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה