השוק
האינטרנטי מוצף בהצעות למבצעי אבחון פסיכודידקטי, מה שמקשה לקבל את ההחלטה במה
לבחור.
אני מביאה כמה טיפים למי שמתלבט בבחירת המקום או המאבחן המתאים עבור בנו או
בתו לביצוע אבחון פסיכודידקטי.
אבחון
פסיכודידקטי אינו עוד רהיט או מכשיר חשמלי שקונים לבית ואם טעיתם בבחירתו, יש
דרכים לתיקון הטעות (כמו: החלפתו, קניית מוצר אחר וכד').
אבחון
פסיכודידקטי מיועד לבן או לבת שלכם על מנת שימפה את הסיבות לקשיים בגינם פניתם,
ואמור להמליץ על דרכי פעולה מתאימים. העדר מקצועיות יכולה להביא לטעויות באבחון,
בפרשנות התוצאות ובדרכי הפתרון, שיגררו חודשים ולעיתים שנים של התנהלות לא נכונה
ללא התקדמות ושיפור. לא למצב כזה ייחלתם...
מחיר
אבחון פסיכודידקטי כשלעצמו אינו יכול לומר על איכותו של התוצר. לכאן נכנסים משתנים
רבים שחשוב לבדוק:
· 1. הכל
כלול?!
כמו
בכל מוצר שאתם קונים ומשלמים עליו, חשוב לבדוק מה המחיר שהוצע כולל.
א. אבחון
החלק הדידקטי שהוא החלק הלימודי, כולל בדיקת מיומנויות יסוד: קריאה, הבנת הנקרא,
כתיבה והבעה בכתב, חשבון מורחב, הבנה חשבונית ואנגלית מורחב.
בהעדר
אחד מחלקי האבחון למשל: חשבון או אנגלית, המימצאים שיתקבלו יהיו חלקיים ולא ממצים
ולא ניתן יהיה לקבל הקלות לבחינות הבגרות. לחילופין, תצטרכו להשלים
חלקים אלו בנפרד, מה שידרוש עוד עלות כספית. שימו לב שאכן כל החלקים הללו נכללים
במחיר שהוצע.
ב. בנוסף,
בדקו האם מתקיימים מפגשים עם ההורים לפני האבחון על מנת לקבל מידע על הילד/ה שלכם.
האם נערך מפגש מסכם עם ההורים להסבר המימצאים ואפשרות לשאול שאלות.
שליחת
דו"ח אבחון פסיכודידקטי במייל בלבד משאירה אתכם ללא תשובות לשאלות בגינם
הגעתם לאבחון פסיכודידקטי.
דו"ח אבחון פסיכודידקטי כתוב בשפה מקצועית ומותאמת
לאנשי חינוך וטפול המבינים בדרך כלל את המושגים. שפה זו אינה תמיד ברורה לאנשים
שאינם מהתחום. חשוב שתקבלו הסבר בשפה מובנת לכם לגבי תוצאות האבחון ודרכי הפעולה
הנגזרות ממנו.
2. חשוב
לברר מה הייחודיות של המקום אליו פניתם לאבחון פסיכודידקטי לעומת מקומות אחרים,
וכך תוכלו גם להעריך את העלות לעומת התמורה שאתם מקבלים. במכוננו, מכון עטרה, אנו
מעבירים בנוסף לבטריית המבחנים הבסיסית של אבחון פסיכודידקטי גם את מבדק המוקסו MOXO , שהוא
מבדק ממוחשב של קשב ורכוז. במצב כזה ניתן לחסוך עלויות וזמן לקביעת בדיקה זו.
בנוסף, מימצאי האבחון נותנים תשובות מדוייקות, מקיפות וממצות.
בנוסף,
אנו מציעים על פי הצורך, מפגש הדרכה במוסד החינוכי (בית ספר או גן) על מנת להעביר
מימצאי האבחון לצוות החינוכי, ויותר מכך לנתב אותם לדרכי הפעולה המתאימים. מפגשים
כאלו מתקיימים בנוכחות ההורים ובהסכמתם. מניסיוני, מפגשים אלו יעילים מאד ומסייעים
לקדום התלמיד/ה.
3. חשוב
לברר אם האבחון מועבר באופן פרטני או קבוצתי. ישנם מקומות המעבירים אבחונים
לקבוצה שלמה של נבדקים בו זמנית. במקרה כזה שקלו יתרון של חסכון בעלויות, לעומת
חסרון של העדר התייחסות אישית לצרכים האינדבידואליים.
· 4. מהי
הכשרת המאבחן המבצע את האבחון הפסיכודידקטי?
חשוב
לברר מהי הכשרת המאבחן המבצע את אבחון
פסיכודידקטי. פסיכולוג חינוכי מומחה ובכיר הוא למעשה המומחה המתאים ביותר לערוך
אבחון פסיכודידקטי.
פסיכולוג
חינוכי כבר קבל תואר ראשון ושני בתחום הפסיכולוגיה לאחר שסיים את כל חובותיו.
בנוסף, הוא עבר בחינת התמחות על מנת לקבל תואר מומחה, וזה לאחר 4 שנים לפחות של
התנסות בעבודה וקבלת הדרכה במקום מוכר (למשל, שרות פסיכולוגי). התואר הנוסף,
פסיכולוג בכיר מוענק לאחר עוד כמה שנים של התנסות ועבודה ומתן הדרכה לפסיכולוגים
אחרים.
פסיכולוג חינוכי מומחה ובכיר, הוא למעשה, פסיכולוג בעל ידע נרחב, עם ניסיון
של שנים רבות בעבודה, מה שמקנה לו יתרון לא רק בהתמצאות בכלי אבחון מגוונים, אלא
גם בפיענוח נכון של המימצאים.
5. חשוב שכלי האבחון עמם נערך אבחון פסיכודידקטי יהיו עדכניים ותואמים לנורמות האוכלוסיה הישראלית על מנת שניתן יהיה להפיק מהם את המידע הטוב ביותר עבור ילדכם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה